تبادل علمی ایران و روسیه


رایزن علمی کشورمان در روسیه بر وجود بستر مناسب تبادل علمی ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: می تواند این امر یکی از محورهای همکاری و هم دستی باشد و دو طرف از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

رايزن علمي كشورمان در روسيه بر وجود بستر مناسب تبادل علمي ايران و روسيه تاكيد كرد و گفت: مي تواند اين امر يكي از محورهاي همكاري باشد و دو طرف از ظرفيت هاي يكديگر استفاده كنند.

بهروز ابطحي روز سه شنبه در آيين شروع به كار نخستين كنفرانس بين المللي معدن، فرآوري، متالوژي و محيط زيست كه در زنجان جريان دارد افزود: در مورد محور همكاري ايران و روسيه همواره فعاليت هاي علمي و فناوري از موضوعات مطرح و مهم محسوب مي شود.
وي يادآور شد: متاسفانه اين روابط تاكنون آن گونه كه انتظار مي رفت، رشد نكرده و از پيشرفت مناسبي برخوردار نبوده است.
ابطحي اظهار كرد: مانع اصلي در توسعه همكاري هاي علمي در سال هاي پس از شكل گيري روسيه جديد و كشورهاي مستقل، نبود شناخت كافي كشورها از توانمندي يكديگر بود.
رايزن علمي ايران در روسيه، گفت: روسيه و كشورهاي مستقلي كه از اتحاديه جماهير شوروي جدا شدند،اكنون در رديف دولت هايي قرار دارند كه از بيشترين ميزان سطح سواد برخوردار هستند.
وي خاطر نشان كرد: بيش از ۹۸ درصد مردم اين كشورها از سطح سواد آموزش عالي برخوردار هستند.
ابطحي افزود: در نظام علمي و آموزشي روسيه طبقه بندي خاصي براي آموزشگاه ها وجود دارد تا بر اساس آن دولت بتواند مديريت بهترين بر دانشگاه ها و آموزش ها ارائه شده داشته باشد.
رايزن علمي ايران در روسيه گفت: اين كشور داراي يك آكادمي علوم روسيه، دو دانشگاه مستقل، ۹ دانشگاه فدرال و ۳۰ دانشگاه ملي است كه دو واحد آن به صورت تخصصي به ارائه آموزش در رشته هاي مرتبط با نفت و گاز و معدن مي پردازد.
وي يادآور شد: دانشگاه دوستي ملل روسيه نماد آموزش عالي در اين كشور محسوب مي شود كه سال هاي طولاني رتبه اول دانشگاه هاي جهان را بر اساس تمام معيارهاي آموزش عالي در يونسكو دارد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



جمعه 12 مهر 1392